Uskavigården

Uskavigården ligger mitt i det trolska Bergslagen där naturen och den gamla bergbrytarkulturen finns precis utanför dörren.

För 75 år sedan köptes gården av Ansgariföreningarna i mellansverige. Under de gångna åren har ägarstrukturen ändrats flera gånger och idag är Uskavigården en andelsförening med både privatpersoner och församlingar som ägare. Församlingarna tillhör mestadels Region Svealand inom Equmeniakyrkan.

Vi försöker att bevara gården och omgivningen så mycket som möjligt. Ständigt försöker vi att göra gården mer och mer miljövänlig och inbjudande för de människor som vill komma bort från stress och storstadsliv.

Uskavigården vill vara en plats där man kan vila ut, andas frisk luft och komma nära naturen. På Uskavigården står mötet mellan människor och mellan Gud och människa i centrum.

Läs mer på deras hemsida: Uskavi

Uskavigården Logotyp