Alphakurs

Funderar du över livets stora frågor men inte har någonstans att ventilera detta. Då är Alpha kursen för dig!

Alpha är för dig som har frågor, undrar över kristen tro, eller bara vill träffa andra som också funderar.
Alpha är en social mötesplats som utforskar grunderna i den kristna tron. Varje tillfälle tar man upp ett nytt ämne om tro och kvällarna är utformade för att skapa samtal. Det är helt enkelt en öppen, informell och ärlig plats för att utforska och diskutera livets stora frågor tillsammans.

Kursen innefattar 10 vardagkvällar och varje tillfälle börjar med mat, därefter lyssnar man till en föreläsning för att sedan samtala i grupper om föreläsningen eller andra frågor som kommer upp. Alpha är förutsättningslöst och öppet för alla oavsett bakgrund och tro. Kursen är gratis, du betalar endast självkostnadspris för maten.

Kursen bedrivs tillsammans av Kristinakyrkan och Pingstkyrkan och framförs i samarbete med studieförbundet Bilda.

Varmt välkommen till prova på kväll, onsdag 27 sep. 18.00, i Pingstkyrkan på Koppgatan 6, (vid stora ICA).

För mer info och anmälan hör av dig till Anna Lennartsson på info@pingstlindesberg.se,
tel 070-209 7589 eller till David Fiske, david@kristinakyrkan.se, 070-597 1266.